Szydłowska Katarzyna, W oku cyklonu
W oku cyklonu
Kiedy rozpoczynał się rok 2022, wszyscy spoglądaliśmy na niego z nadzieją. Byliśmy już nieco przyzwyczajeni do kryzysu po blisko dwóch latach pandemii, liczyliśmy na jej koniec i ożywienie społeczno-gospodarcze. Nikt nie spodziewał się wtedy, że tuż za naszą granicą w niedalekiej przyszłości wybuchnie okrutna wojna, a Polska zmierzy się z kryzysem humanitarnym i po raz kolejny w historii udowodni, że nasz naród świetnie potrafi mobilizować się i jednoczyć. Test przyzwoitości i człowieczeństwa dotyczył nie tylko nas jako narodu. Ciekawe było obserwować, jak firmy reagują na ów kryzys, zwłaszcza w obliczu zagrożonych interesów biznesowych. Wprawdzie na początku więcej niż działania było samych deklaracji wsparcia, jednak na szczęście i w firmach przyszedł czas na działanie – akcje pomocowe dla uchodźców, zbieranie darów, organizowanie przejazdów i noclegów oraz długofalowego wsparcia dla pracowników i ich rodzin, polityki relokacyjne, zapewnienie wsparcia psychologicznego nie tylko dla...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX