Wściubiak Łukasz, Użycie cudzego znaku towarowego w reklamie - wybrane orzecznictwo TS

Artykuły
Opublikowano: Glosa 2010/1/68-79
Autor:
Rodzaj: przegląd orzeczn.

Użycie cudzego znaku towarowego w reklamie - wybrane orzecznictwo TS

Działalność reklamowa jest w obecnej gospodarce warunkiem sine qua non osiągnięcia sukcesu handlowego. Jest to jednocześnie sfera szczególnej wrażliwości. W niej bowiem zachodzi zasadniczo najsilniejsze oddziaływanie na opinię społeczną, a w szczególności na opinię podmiotów wymagających specjalnej ochrony prawnej, czyli konsumentów. Wobec powyższego ustawodawca jest mocno zainteresowany uregulowaniem tej sfery działalności przedsiębiorców i dość intensywnie ją kodyfikuje. Przepisy dotyczące reklamy można odnaleźć w wielu aktach prawnych „porozrzucanych” po różnych gałęziach prawa. Celem niniejszego artykułu jest analiza orzecznictwa w zakresie dotyczącym aktywności reklamowej z wykorzystaniem znaku towarowego chronionego na rzecz podmiotów trzecich wobec reklamującego się, w świetle prawa własności przemysłowej oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji. Dla pełnej jasności należy dodać, że owo wykorzystanie znaku towarowego następuje bez zgody podmiotu uprawnionego lub wręcz przy jego wyraźnym sprzeciwie.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX