Suławko-Karetko Agnieszka, Udział społeczeństwa w kształtowaniu przestrzeni publicznej w kontekście reklamy zewnętrznej

Artykuły
Opublikowano: ST 2010/1-2/111-118
Autor:
Rodzaj: artykuł

Udział społeczeństwa w kształtowaniu przestrzeni publicznej w kontekście reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna jest medium wizualnym, które oddziaływuje obrazem na otaczającą przestrzeń. Cechę wyróżniającą ją spośród innych nośników reklamowych jest masowy zasięg bezpośrednio wpływający na przestrzeń publiczną. Artykuł analizuje obowiązujące w Polsce regulacje prawne stwarzające wiele instrumentów, za których pomocą obywatele mogą wpływać na kształtowanie ładu przestrzennego w kontekście działalności reklamowej. Głównym aktem normatywnym w tej materii jest ustawa z 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ustawodawca zagwarantował w niej udział społeczeństwa w tworzeniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w drodze wniosków, uwag i dyskusji publicznej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX