Nowosielska Anna, Uczenie się na błędach jest cenne

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/3/6
Autor:
Rodzaj: artykuł

Uczenie się na błędach jest cenne

Błędy oraz niepowodzenia zdarzają się w każdej firmie. Można je postrzegać jako problem albo jako szansę. To drugie podejście pozwala organizacji na uczenie się i wyciąganie wniosków. Umożliwia też szybką reakcję i naprawienie błędów, gdyż pracownicy nie boją się mówić o trudnościach. Są jednak kraje, w których otwarte mówienie o błędach nie jest możliwe. Wtedy musimy radzić sobie w inny sposób.

Firmy osadzone w zachodniej kulturze biznesowej są bardziej otwarte na rozmowę o błędach, a pracownicy rzadziej boją się negatywnych konsekwencji. Wykazujemy się większą otwartością i wyrozumiałością dla pomyłek, które są przecież sprawą ludzką. Ważne jest tylko to, czy idzie za nimi szybka reakcja, naprawienie szkody i wyciąganie wniosków. Osobiście jestem przekonana, że każdy błąd może być nie tylko lekcją na przyszłość, lecz także sposobem budowania otwartego na informację zwrotną środowiska pracy.

Przyzwolenie na błąd okazuje się szczególnie ważne w przypadku większych przedsiębiorstw, w...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX