Remiszewska-Chudy Marta, Uchwycić biznesową potrzebę
Uchwycić biznesową potrzebę
Większość osób odpowiedzialnych za rekrutacje nie ma już wątpliwości, że z punktu widzenia pozyskiwania talentów do organizacji najbliższa perspektywa nie jawi się optymistycznie. Firmy sięgają po coraz bardziej zróżnicowane podejścia, strategie i narzędzia, które mają wesprzeć menedżerów w rekrutacji odpowiednich kandydatów, a tym samym w realizacji celów biznesowych.
Niewątpliwie w tym aspekcie rekomendowany jest program poleceń. Moje doświadczenia jednoznacznie pokazują, że program poleceń może mieć bardzo wysoką skuteczność, choć oczywiście nie jest lekarstwem na wszystkie choroby i dla każdego pacjenta. W British American Tobacco program poleceń od początku był wdrażany w całej organizacji. Każdy pracownik firmy mógł się w niego zaangażować, obowiązywały też te same zasady poleceń na każde otwarte w rekrutacji stanowisko.
Dość szybko się jednak okazało, że skuteczność programu nie jest jednakowa we wszystkich obszarach organizacji. Przez pewien czas borykaliśmy się również z...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX