Grządziel Piotr, Transparentność buduje i rujnuje

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/3/45
Autor:
Rodzaj: artykuł

Transparentność buduje i rujnuje

Zaufanie jest binarne. Albo je mamy, albo go nie mamy – do organizacji, produktu, usługi czy osoby. I jest z nim tak, jak z dobrą opinią o marce: buduje się długo, ale bardzo szybko można ją stracić. Dlatego zaufanie zawsze było fundamentem w biznesie. Jeśli zyskamy go wiele u odbiorców, partnerów, klientów lub pracowników, to mamy zasób, którego nie da się skopiować, a więc będzie stanowił silny element przewagi konkurencyjnej. Dzięki temu będziemy mogli rozwijać się szybciej, lepiej i na większą skalę, nie oglądając się na to, co robi rynek.

Jakie mamy w biznesie korzyści z zaufania? Niezależnie od procesu – czy będzie to sprzedaż, rekrutacja, pozyskiwanie partnerów biznesowych czy finansowanie – kluczowy czynnik stanowi dzisiaj czas. Zaufanie pozwala nam znacznie skrócić czas potrzebny na podjęcie decyzji. A to w dzisiejszym świecie jest arcyważne dla obydwu stron transakcji. Dzięki zaufaniu potrzebujemy mniej zasobów, żeby osiągnąć cele. Zaufanie w biznesie zapewnia też większą...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX