Iwankiewicz Maciej W., Talenty czy kompetencje?

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/11/30-31
Autor:
Rodzaj: artykuł

Talenty czy kompetencje?

W ostatnich latach w zarządzaniu personelem dominowały trendy związane z talentami rozumianymi jako młodzi i rzutcy pracownicy, których zaangażowanie uzyskuje się poprzez obietnice dynamicznych karier. Jest jednak coś, co w najbliższych latach stanie się znacznie ważniejsze – umiejętności dostosowywania biznesu i pracy do takich technologii, jakie dotychczas spotykało się w wizjach futurystów, a to wymaga rozwinięcia i uzupełnienia kompetencji o nowe obszary.

Samo posiadanie młodych i ambitnych osób, tzw. talentów, to zbyt mało, aby efektywnie wpływać na zmiany społeczne i gospodarcze oraz chronić naturę i dziedzictwo kulturowe ludzkiej cywilizacji. Potrzeba jeszcze, żeby pracownicy mieli, albo wraz z rozwojem zawodowym zdobywali, kompetencje, które pozwolą odnosić sukcesy w biznesie w następnych dekadach XXI w. – wieku globalizacji, technologii informatycznych, rozwijającej się sztucznej inteligencji, robotyzacji, technologii kosmicznych, a także komunikacji w wirtualnej i rozszerzonej...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX