Omilianowicz Grażyna, Talent z perspektywy rekrutacji

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/7/38-39
Autor:
Rodzaj: artykuł

Talent z perspektywy rekrutacji

W każdej pracy potrzebne jest dobre rzemiosło, czyli wiedza i umiejętności niezbędne do wykonywania powierzonych zadań. Dobrze jest też, gdy pracownik wnosi do firmy to „coś” – talent, czyli osobiste predyspozycje i uzdolnienia, które powodują, że w sposób wyjątkowy rozwija swój warsztat pracy, a w konsekwencji lepiej radzi sobie z zadaniami, nowymi wyzwaniami i z sytuacjami problemowymi.

Pierwszym krokiem dla osoby odpowiedzialnej za projekt rekrutacyjny jest analiza sytuacji: wewnątrz organizacji oraz w otoczeniu biznesowym firmy. Nie wystarczy przeprowadzić wywiad z menedżerami na temat ich oczekiwań względem „idealnych kandydatów”. Nie wystarczy zdefiniowanie profilu rekrutacyjnego kandydatów. Trzeba przeanalizować również to, w jakim momencie jest firma, jaką ma strategię biznesową, z czego wynika potrzeba przeprowadzenia rekrutacji. Należy też zastanowić się, jaki wpływ na projekt rekrutacyjny będzie miała aktualna sytuacja na rynku pracy, tj. z jakimi firmami możemy konkurować o...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX