Flis Anna, Spychalska Jowita, Szybciej, sprawniej i bardziej transparentnie

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2018/10/38-39
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Szybciej, sprawniej i bardziej transparentnie

Modna ostatnio kultura agile’owa przychodzi w obszary zarządzania i HR-u wprost z IT, w którym – naj-ogólniej rzecz biorąc – stanowi grupę metodyk zwinnego wytwarzania oprogramowania. Owa zwinność ma pomagać w szybszym dostarczaniu rozwiązań i produktów zgodnych z wymaganiami klientów i w zarządzaniu nieprzewidywalnością, szczególnie poprzez nieustanną obserwację wymagań klientów. Aby lepiej wykonywać swoją pracę, należy zatem skupić się bardziej na ludziach i interakcjach pomiędzy nimi niż na przykład na procesach oraz wybierać stałą współpracę z klientem i reagowanie na zmiany ponad formalne procedury czy pełną realizację ustalonych na początku współpracy planów. Większe skupienie na kliencie niż na procedurach nie oznacza jednak braku struktury w pracy czy też braku planowania. Ten etap w podejściu agile’owym jest bardzo istotny, ponieważ wiąże się z koniecznością bezpośredniego kontaktu z klientem, dobrego i szczegółowego zebrania wymagań od klienta i wymaga bardzo dobrych...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX