Górska Małgorzata, Sztuka spotkań
Sztuka spotkań
Zjawisko nadmiernej liczby spotkań można było dostrzec jeszcze przed pandemią. Według firmy Microsoft w nowej rzeczywistości pracownicy jednak spędzają ponad dwa razy więcej czasu na spotkaniach w porównaniu z czasami przed pandemią, otrzymują także o 50 proc. więcej wiadomości.
Problem nadmiernej ilości spotkań – często zresztą nieefektywnych – ma wpływ na poziom satysfakcji z pracy, może skutkować przeciążeniem, brakiem czasu na prace merytoryczne, problemami z decyzyjnością, co z kolei wpływa na autorytet liderów i poczucie braku efektywności własnej pracy.
Efektywność spotkań na pewno może zwiększyć:
warsztatowe przeszkolenie osób, które często organizują spotkania, z zasad efektywnego moderowania spotkań (patrz ramka: „Podstawowe obowiązki organizatora spotkania”), oraz
wprowadzenie jasnych zasad uczestnictwa w spotkaniach, odpowiednio dla osób prowadzących, jak i uczestniczących, oraz przeszkolenie z nich zespołu (patrz ramka: „Podstawowe obowiązki uczestników spotkania”).
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX