Sidor-Rządkowska Małgorzata, Szkolenia - otwarte czy in company?
Szkolenia - otwarte czy in company?
Jednym z zagadnień, któremu poświęca się w ostatnich latach wiele czasu i uwagi, jest rozwój zawodowy pracowników. Wdrażając nowe, innowacyjne metody doskonalenia kompetencji osób zatrudnionych w organizacji, nie można jednak zapominać o ważnej roli klasycznych szkoleń. Przemyślany dobór zarówno tematyki, jak i formy takiego szkolenia to warunek efektywności wszelkich działań edukacyjnych. Warto przy tym każdorazowo rozważyć, jakie szkolenie będzie odpowiednie w określonej sytuacji firmy – otwarte czy zamknięte (zwane bardziej elegancko szkoleniem in company)? Pierwsze z nich przeznaczone są, jak wiadomo, dla zainteresowanych pracowników różnych firm i instytucji, natomiast drugie – realizowane na zlecenie określonego przedsiębiorstwa i przeznaczone dla osób w nim zatrudnionych. Zaletę pierwszej grupy szkoleń stanowi możliwość wymiany doświadczeń przez uczestników pochodzących z różnych środowisk zawodowych, nawiązania wartościowych kontaktów. Ich wadą jest ich „wypośrodkowany”...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX