Stachowicz Magdalena, Standaryzacja jako czynnik optymalizacji usług świadczonych przez administrację publiczną

Artykuły
Opublikowano: ST 2015/5/67-78
Autor:
Rodzaj: artykuł

Standaryzacja jako czynnik optymalizacji usług świadczonych przez administrację publiczną

W artykule autorzy przedstawiają cztery potencjalne obszary standaryzacji: katalog procedur administracyjnych, jednolite opisy procedur, jednolite wzory dokumentów oraz modele procesów realizowanych przez urzędy. Opisują korzyści z wprowadzenia standaryzacji oraz przedstawiają wybrane działania, jakie dotychczas były realizowane w Polsce w tym zakresie. Autorzy sygnalizują istnienie różnych koncepcji standaryzacji i przedstawiają konsekwencje ich zastosowania w przypadku specyficznego świadczeniodawcy usług, jakim jest administracja publiczna. Na uwagę zasługuje także szczegółowe omówienie nowatorskiej koncepcji zastosowania ujednoliconych modeli procesów w administracji publicznej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX