Kamińska Agnieszka, Sprawdzony przepis na raport społeczny
Sprawdzony przepis na raport społeczny
Stworzenie raportu CSR-owego z pewnością jest zadaniem pracochłonnym, ale nietrudnym, jeśli do tematu podejdziemy systemowo oraz zaangażujemy pracowników w proces jego tworzenia. Wiedza o społecznej odpowiedzialności firmy znajduje się bowiem w organizacji, wystarczy ją wydobyć i pokazać światu to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Każda firma powinna znaleźć swój własny sprawdzony przepis na raportowanie społeczne.
Przed przystąpieniem do tworzenia raportu CSR-owego radziłabym przede wszystkim zastanowić się, do kogo będzie on skierowany, a także jaki cel miałby przyświecać publikacji. Czy ma to być wypełnienie obowiązku ustawowego czy wzmocnienie wizerunku firmy, a może przekazanie ważnych informacji interesariuszom? To właśnie cel raportu będzie miał istotny wpływ nie tylko na jego treść, lecz także na objętość i strukturę – które to powinny być jak najlepiej dostosowane do wybranego odbiorcy oraz służyć realizacji.
Czasem mniej znaczy więcej
Na rynku istnieje wiele bardzo wartościowych i obszernych...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX