Małanicz-Przybylski Maciej, Spór o opodatkowanie korzyści osiąganych w ramach programu lojalnościowego (rabatowego) przez pracowników organizatora

Artykuły
Opublikowano: PP 2012/4/36-38
Autor:
Rodzaj: artykuł

Spór o opodatkowanie korzyści osiąganych w ramach programu lojalnościowego (rabatowego) przez pracowników organizatora

Ewentualna korzyść, jaką odnoszą pracownicy podmiotu organizującego akcje promocyjne i programy lojalnościowe skierowane do tych osób, nie stanowi przychodu (dochodu) w świetle art. 12 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych – dalej u.p.d.o.f., nie jest bowiem świadczeniem w naturze, świadczeniem pieniężnym ponoszonym za pracownika ani żadnym innym świadczeniem nieodpłatnym lub częściowo odpłatnym, jeżeli to nie status tych osób jest kryterium, ze względu na które dany program lojalnościowy został podjęty. Natomiast kwestią drugorzędną jest fakt nazwania programu w taki sposób, który wskazuje na zamiar nadzwyczajnego uprzywilejowania pracowników organizatora albo pracowników podmiotu z nim współpracującego, a także fakt, że opisana akcja rabatowa przyjęła formalnie odrębny kształt organizacyjny.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX