Gawłowski Robert, Miliszewski Kamil, Social media w administracji samorządowej na przykładzie powiatów województwa kujawsko-pomorskiego
Social media w administracji samorządowej na przykładzie powiatów województwa kujawsko-pomorskiego
Sprawność funkcjonowania administracji publicznej uwarunkowana jest współpracą z otoczeniem społecznym. Za sprawą dynamicznie rozwijających się mediów społecznościowych (ang. social media), zmieniły się sposób komunikacji i aktywności społecznej. Celem artykułu jest zbadanie, w jaki sposób na powyższe zmiany zareagowała administracja powiatowa w województwie kujawsko-pomorskim. W trakcie badań posłużono się metodą badań ankietowych oraz analizą treści publikowanych komunikatów. W wyniku badań stwierdzono, że administracja lokalna wykorzystuje kanały mediów społecznościowych wyłącznie do bieżącej informacji o realizowanych działaniach, a jedynie w wyjątkowych sytuacjach do realizacji zadań publicznych. Wyodrębniono także trzy strategie komunikacyjne stosowane przez administrację powiatową.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX