Ciszewicz Jolanta, Słuchać siebie nawzajem

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/9/19
Autor:
Rodzaj: artykuł

Słuchać siebie nawzajem

Outsourcing z samej definicji polega na wydzieleniu części procesów z organizacji i zleceniu ich realizacji zewnętrznym podmiotom. W przypadku HR-u najczęściej decydujemy się na wydzielenie procesów kadrowo-płacowych lub procesów cyklicznych, takich jak outplacement czy proces rekrutacji. Podjęcie powyższej decyzji powinno dać gwarancję jakości i ciągłości tych procesów.

Moja przygoda z outsourcingiem rozpoczęła się kilkanaście lat temu. Wchodząc do między-narodowej korporacji, dysponowałam jedynie wiedzą teoretyczną na temat współpracy z dostawcą usług HR-owych, a w szczególności usługi kadrowo-płacowej. Usługodawca, na mocy podpisanej umowy, miał realizować powierzone zadania przy zapewnieniu wysokiej jakości i terminów. Dostarczane usługi nie były jednak na wystarczającym poziomie, zapewniały jednak ciągłość procesów kadrowo-płacowych. Na początkowym etapie współpracy oparłam się na rekomendacjach moich poprzedników i popełniłam wiele błędów w procesie zarządzania tą usługą.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX