Redakcja PPlus, Słownik pojęć związanych z e-learningiem

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/8/46-48
Autor:
Rodzaj: artykuł

Słownik pojęć związanych z e-learningiem

Analiza potrzeb – proces badania potrzeb, które muszą być zaspokojone przez realizację kursu/projektu szkoleniowego.

Analiza wyników – proces określania rozbieżności, jakie występują pomiędzy wiedzą i umiejętnościami posiadanymi przez uczącego się, a tymi, które powinien posiadać po ukończeniu kursu na podstawie zgromadzonych informacji.

Animacja – tworzenie ruchomych obiektów (np. rysunków, zdjęć) z wykorzystaniem komputerów, jest zabiegiem uatrakcyjniającym kursy e-learningowe.

Awatar – reprezentant osoby uczącej się w wirtualnym świecie.

Blended learning – mieszana forma kształcenia, połączenie tradycyjnych metod (np. warsztat) z kształceniem zdalnym (np. e-szkolenie na komputerze, pigułka wiedzy w telefonie).

Blog – strona internetowa, na której osoba lub grupa osób regularnie zamieszcza wpisy poświęcone określonej tematyce.

CBT (computer-based training)– uczenie się przy wykorzystaniu komputera, treść edukacyjna dociera do uczącego się przez Internet, intranet, extranet, e-mail, płyty...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX