Czerwiński Marcin, Sołtysiak Przemysław, Skutki nabycia bazy klientów w podatku dochodowym od osób prawnych

Artykuły
Opublikowano: PP 2017/7/34-41
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Skutki nabycia bazy klientów w podatku dochodowym od osób prawnych

Niezbędnym warunkiem prowadzenia działalności gospodarczej jest zdobycie i utrzymanie kręgu odbiorców na wytwarzane towary lub świadczone usługi. Grono klientów nie powstaje od razu wraz z rozpoczęciem działalności, ale wyłania się dopiero w jej toku. Stali odbiorcy pojawiają się ze względu na zaufanie lub przyzwyczajenie do nazwy, produktów, jak i wskutek tworzenia relacji umownych. Rodzaj i wielkość klienteli w ujęciu ekonomicznym wpływają na zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysku. Stąd też coraz popularniejsze w obrocie stają się transakcje, których przedmiotem jest nabycie tzw. bazy klientów. W niniejszym artykule autorzy postarają się wyjaśnić, jak należy rozumieć „przenoszenie bazy klienckiej” oraz wskażą podatkowe aspekty obrotu tego rodzaju dobrem na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych .

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX