Siemek Tomasz, Skuteczna komunikacja
Skuteczna komunikacja
Zawsze starałem się otaczać pracownikami mądrymi, częstokroć mającymi większą wiedzę ode mnie. Istotne dla mnie było, żeby tę wiedzę umiejętnie wykorzystywać – dla wzajemnej współpracy, działań biznesowych, dla firmy. Determinował to fakt, że przywództwo musiałem realizować innymi środkami niż kompetencje specjalistyczne.
Zazwyczaj starałem się pracowników rozumieć i dobrze się z nimi komunikować. Poznając podejście NVC, dużo łatwiej jest mi komunikację rozumieć, a co za tym idzie – sprawiać, by była skuteczna. Oczywiście popełniam błędy, ale łatwiej mogę je korygować i wyciągać wnioski. Odkąd znam NVC, z większą łatwością zapobiegam konfliktom. Dużo częściej również umiem znaleźć się w sytuacji, w której eliminuję niektóre spory.
Menedżer dziś nie obroni się hierarchią. Współpracownicy chcą dawać coś od siebie, o ile sami coś w organizacji dostają. Rozpoznawanie potrzeb pracownika i próba zaspokajania ich, z jednoczesnym uwzględnieniem potrzeb organizacji, są chyba obecnie dużo bardziej...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX