Sidor-Rządkowska Małgorzata, Siła marki osobistej
Siła marki osobistej
W ostatnich latach obserwujemy zmianę podejścia do zagadnień budowania marki osobistej (ang. personal branding). Ludzi nie dzieli się już na tych, którzy potrzebują marki osobistej, i tych, którym jest ona zbędna. O budowę swej marki powinien dbać każdy, niezależnie od rodzaju wykonywanego zajęcia. Ważne, aby była to marka silna .
Istnieją trzy kluczowe cechy kształtujące siłę marki. Są to: autentyczność, dobra reputacja i widoczność . Spróbujmy krótko scharakteryzować wymienione cechy.
Autentyczność.Wciąż zaskakująco duża liczba osób uważa, że kreowanie marki polega na manipulowaniu swoim wizerunkiem w celu zaspokojenia oczekiwań innych ludzi. To zupełnie błędne podejście – silna marka osobista oparta jest przede wszystkim na szczerym przekazie ważnych dla danej osoby wartości. Jak pisze Dan Schawbel: „Być marką to znaczy być autentycznym. Robienie szumu marketingowego jest kontrproduktywne – ludzie mają w zwyczaju wytłumiać taki szum i zupełnie o nim zapominać. (...) Fałszywy...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX