Facon Sławomir, Sięgając po outsourcing, pamiętaj o...

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/9/7
Autor:
Rodzaj: artykuł

Sięgając po outsourcing, pamiętaj o...

Katalog obszarów, które podlegają outsourcingowi, nie jest zamknięty, a obecnie najbardziej popularne są: obsługa kadrowo-płacowa, usługi księgowe i rekrutacyjne, telefoniczna obsługa klientów oraz okresowy najem specjalistów IT.

Na korzystanie z tego typu usług często decydują się dynamicznie rosnące przedsiębiorstwa, które pragną poświęcić uwagę swojej podstawowej działalności, a w pozostałych obszarach wolą polegać na wiedzy i doświadczeniu podmiotów wyspecjalizowanych. Podmioty te, wykorzystując efekt skali, automatyzację procesów czy doświadczenie rynkowe, pozwalają często znacząco zredukować koszty i podnieść jakość w outsourcowanym obszarze. Inny istotny element skłaniający przedsiębiorstwa do korzystania z outsourcingu to uniezależnienie klienta od zdarzeń losowych i nagłego braku pracowników, co poprawia bezpieczeństwo prowadzenia biznesu.

Niemniej jednak przekazanie całości lub choćby części procesu poza firmę rodzi dla niej określone ryzyko. Wiąże się ono z oddaniem podmiotowi...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX