Sagan Beata, Rzecznik konsumentów - przyszłość instytucji. Wybrane zagadnienia

Artykuły
Opublikowano: ST 2021/11/60-68
Autor:
Rodzaj: artykuł

Rzecznik konsumentów - przyszłość instytucji. Wybrane zagadnienia

Ochrona konsumentów w Polsce jest realizowana przez wiele podmiotów, w tym samorząd terytorialny. Obowiązek ochrony praw konsumentów wynika z ustawy o samorządzie powiatowym i ustawy o samorządzie województwa oraz ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która powołuje do jego realizacji powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów. Dwadzieścia lat funkcjonowania instytucji w zmieniającej się rzeczywistości ujawniło mankamenty regulacji prawnych jej dotyczących. W artykule podjęto próbę wskazania rozwiązań legislacyjnych, które zagwarantują wzmocnienie niezależności rzecznika oraz usprawnią jego działanie dla zapewnienia konsumentom wysokiego poziomu ochrony na poziomie lokalnym.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX