Sagan Beata, Rzecznik konsumentów - przyszłość instytucji. Wybrane zagadnienia
Artykuły
Opublikowano: ST 2021/11/60-68
Rodzaj: artykuł
Rzecznik konsumentów - przyszłość instytucji. Wybrane zagadnienia
Ochrona konsumentów w Polsce jest realizowana przez wiele podmiotów, w tym samorząd terytorialny. Obowiązek ochrony praw konsumentów wynika z ustawy o samorządzie powiatowym i ustawy o samorządzie województwa oraz ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która powołuje do jego realizacji powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów. Dwadzieścia lat funkcjonowania instytucji w zmieniającej się rzeczywistości ujawniło mankamenty regulacji prawnych jej dotyczących. W artykule podjęto próbę wskazania rozwiązań legislacyjnych, które zagwarantują wzmocnienie niezależności rzecznika oraz usprawnią jego działanie dla zapewnienia konsumentom wysokiego poziomu ochrony na poziomie lokalnym.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX