Stanowicka-Traczyk Agnieszka, Rola marketingu mix w budowaniu tożsamości miasta

Artykuły
Opublikowano: ST 2007/9/17-33
Autor:
Rodzaj: artykuł

Rola marketingu mix w budowaniu tożsamości miasta

1.Wstęp i metodyka badań

Strategia marketingowa miasta wykazuje wiele odmienności w stosunku do klasycznego marketingu działalności biznesowej, nastawionej na realizację obrotów, zysku, dynamiki rozwojowej. W strategii marketingowej miasta chodzi o kojarzenie celów ekonomicznych i gospodarczo-technicznych z uwarunkowaniami społecznymi miasta - o akceptację nowych inwestorów przez społeczność lokalną, o korzyści dla miasta i jego gospodarki, o korzyści dla mieszkańców i pozytywne oddziaływanie na jakość ich życia, o ochronę środowiska i przyrody, o poszanowanie tradycji historycznych, lokalnej obyczajowości itp. Ta specyfika działalności marketingowej miasta wymaga doboru odpowiednich instrumentów, zapewniających realizację celów w złożonych warunkach działania władz miasta.

Na treść każdej strategii marketingowej składają się zatem trzy następujące elementy :

-

wybór rynku docelowego,

-

sposoby postępowania,

-

instrumenty działania, czyli marketing mix (zbiór instrumentów, za pomocą których miasto oddziałuje na...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX