Stanowicka-Traczyk Agnieszka, Rola marketingu mix w budowaniu tożsamości miasta
Rola marketingu mix w budowaniu tożsamości miasta
1.Wstęp i metodyka badań
Strategia marketingowa miasta wykazuje wiele odmienności w stosunku do klasycznego marketingu działalności biznesowej, nastawionej na realizację obrotów, zysku, dynamiki rozwojowej. W strategii marketingowej miasta chodzi o kojarzenie celów ekonomicznych i gospodarczo-technicznych z uwarunkowaniami społecznymi miasta - o akceptację nowych inwestorów przez społeczność lokalną, o korzyści dla miasta i jego gospodarki, o korzyści dla mieszkańców i pozytywne oddziaływanie na jakość ich życia, o ochronę środowiska i przyrody, o poszanowanie tradycji historycznych, lokalnej obyczajowości itp. Ta specyfika działalności marketingowej miasta wymaga doboru odpowiednich instrumentów, zapewniających realizację celów w złożonych warunkach działania władz miasta.
Na treść każdej strategii marketingowej składają się zatem trzy następujące elementy :
wybór rynku docelowego,
sposoby postępowania,
instrumenty działania, czyli marketing mix (zbiór instrumentów, za pomocą których miasto oddziałuje na...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX