Kałczyńska Katarzyna, Rola komunikacji w procesie wdrażania zmian

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/6/44-45
Autor:
Rodzaj: artykuł

Rola komunikacji w procesie wdrażania zmian

Zdarzyło Ci się podczas wdrażania nowych założeń strategicznych napotkać na opór i niezrozumienie ze strony pracowników? Czułeś się osamotniony, wprowadzając rozwiązania, które usprawniłyby pracę podwładnym, a przez nich były odbierane wyłącznie jako dodatkowe obciążenie?

Pracując z biznesem, często rozmawiam ze sfrustrowanymi zarządami, które chcą doskonalić swoje organizacje poprzez wprowadzanie nowych systemów zarządczych, przeprojektowanie procesów organizacyjnych lub też uzbrojenie pracowników w narzędzia systematyzujące ich pracę. Jednak spotykają się z niezrozumieniem i oporem ze strony podwładnych. Podczas konsultacji szukam przyczyn blokad pojawiających się przy wdrażaniu zmian. Największą słabością w wielu przypadkach okazuje się brak komunikacji pomiędzy osobami zarządzającymi, które mają wizję tego, w jakim kierunku chcą poprowadzić organizację, oraz ich zespołem, który ma realizować te działania.

Firmy nie doceniają komunikacji, gdyż słowo to zdewaluowało się przez liczne...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX