Facon Sławomir, Responsywność, współpraca i interakcja
Responsywność, współpraca i interakcja
Wydaje się, że agile na dobre zadomowił się w rzeczywistości biznesowej branży IT. W praktyce często przejawia się on stosowaniem wybranych elementów, takich jak: adekwatna kultura organizacyjna, pryncypia, zespoły scrumowe, nowe rozumienie ról w zespołach czy sposób współpracy z klientem i planowania działań. Niezależnie od formy agile pojawił się jako środek do bardziej efektywnego odpowiadania na potrzeby klienta oraz wyzwania stwarzane przez konkurencję i rynek pracy. Jest to także odpowiedź na potrzebę poszukiwania poprawy efektywności przy ograniczonych zasobach. PKO Finat, będąc spółką technologiczną z Grupy Kapitałowej Banku PKO BP, stale doświadcza tego typu wyzwań. Po wielo-letniej pracy zespołów scrumowych naturalne było rozszerzanie ich metod i praktyk na inne obszary firmy, w tym HR.
W szerokim rozumieniu kultura agile’owa mocno koresponduje z obszarem HR-owym. Należy w tym przypadku pamiętać, że zwinne podejście do realizacji projektów to nie tylko rozwijanie i tworzenie...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX