Grudniewska-Wierzchoń Małgorzata, Reklama uchybiająca godności człowieka w świetle polskich i hiszpańskich przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Artykuły
Opublikowano: PiP 2024/2/76-92
Autor:
Rodzaj: artykuł

Reklama uchybiająca godności człowieka w świetle polskich i hiszpańskich przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

1. Uwagi wstępne. W systemie gospodarki rynkowej działalność indywidualnych podmiotów odbywa się na rynku , którego zasadą ogólną jest wolność konkurencji . Nie każde jednak zachowanie konkurencyjne jest uczciwe wobec innych przedsiębiorców lub konsumentów, istotny jest bowiem sposób dążenia każdego przedsiębiorstwa do utrzymania lub zwiększenia rynku zbytu dla swoich towarów i usług . Aby model ten prawidłowo funkcjonował, konieczne jest ujęcie go w odpowiednie ramy prawne na poziomie ustawowym , mające na celu ochronę interesu ogólnego przedsiębiorców i konsumentów, również w sferze dotyczącej marketingu i reklamy . Niniejsze opracowanie dotyczy analizy uregulowania prawnego reklamy uchybiającej godności człowieka, w świetle przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w dwóch europejskich systemach prawnych – polskim i hiszpańskim. Istotnym aspektem dla poruszanej kwestii jest wybór formy implementacji dyrektywy2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 11.05.2005 r. o...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX