Szafrańska Anna, Szyszka Anna, Reklama produktu leczniczego

Artykuły
Opublikowano: PPP 2012/5/81-93
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Reklama produktu leczniczego

1.Uwagi wprowadzające

W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie działalności gospodarczej bez reklamy. Reklama jest wszechobecnym elementem rzeczywistości, nie dziwi zatem, że obecna jest również na rynku produktów farmaceutycznych.

Wpływ produktów farmaceutycznych na organizm człowieka i ich łatwa dostępność nałożyły na ustawodawcę obowiązek uregulowania dopuszczalności szeroko rozumianej reklamy farmaceutycznej. Wyroby farmaceutyczne to szczególny rodzaj dóbr będących w obrocie, które bezpośrednio oddziałują na ludzki organizm, a w skrajnych przypadkach mogą zagrozić zdrowiu człowieka. Reklama farmaceutyczna skierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców i dotyczy niezwykle ważnej wartości, jaką jest zdrowie. Niniejsze rozważania zostaną poświęcone problematyce dopuszczalności i ograniczeń reklamy produktów leczniczych, a więc jedynie fragmentowi kwestii dotyczącej reklamy obecnej na rynku farmaceutycznym.

2.Źródła prawa regulujące reklamę produktów leczniczych

Reklama produktów leczniczych została w prawie polskim uregulowana w ustawiez 6...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX