Walczak Michał, Reklama produktów leczniczych w prawie unijnym

Artykuły
Opublikowano: ZNUJ. PPWI 2016/3/152-167
Autor:
Rodzaj: artykuł

Reklama produktów leczniczych w prawie unijnym

Rozwój rynku farmaceutycznego, jaki dokonał się w ostatnim czasie, spowodował konieczność ujęcia zasad, form i sposobów prezentacji reklamy produktów leczniczych w odpowiednie ramy prawne. Z uwagi na ochronę konsumenta niezbędne jest wdrażanie i odpowiednia wykładnia przepisów unijnych, aby przyczynić się do wypracowania europejskich standardów oraz lepszej harmonizacji prawa w przedmiocie reklamy produktów leczniczych i obrotu nimi. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie genezy i rozwoju prawodawstwa wspólnotowego (obecnie unijnego) w omawianym zakresie oraz analiza aktualnych rozwiązań normatywnych dotyczących reklamy produktów leczniczych w prawie Unii Europejskiej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX