Nowak-Gruca Aleksandra, Reklama natywna a prawne granice uczciwości w reklamie

Artykuły
Opublikowano: PPH 2018/7/34-38
Autor:
Rodzaj: artykuł

Reklama natywna a prawne granice uczciwości w reklamie

W artykule na tle współczesnych trendów i wiedzy przedstawiono aktualny dziś problem prawnych granic uczciwości w reklamie. Omawiając zjawisko cieszącej się coraz większą popularnością reklamy natywnej (native advertising), podjęto próbę wyznaczenia granic dopuszczalnego prawnie oddziaływania na odbiorcę przekazu reklamowego. Reklama natywna jest jedną ze stosowanych obecnie technik marketingowych, która w nowym świetle ukazuje problematykę reklamy ukrytej (kryptoreklamy), lokowania produktu czy wprowadzania odbiorców w błąd. W artykule omówiono relewantne w tym obszarze regulacje z zakresu prawa uczciwości konkurencji, prawa mediów i inne, a to w kontekście badań naukowych dotyczących błędów poznawczych oraz możliwości ich wykorzystywania do wywierania wpływu na odbiorców przez specjalistów od reklamy i marketingu.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX