Stefanicki Robert, Reklama komparatywna w świetle ostatnich wyroków Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu

Artykuły
Opublikowano: Glosa 2008/2/79-90
Autor:
Rodzaj: artykuł

Reklama komparatywna w świetle ostatnich wyroków Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu

W rozwoju gospodarki rynkowej konkurencja odgrywa bardzo istotną rolę. Przez konkurencję rozumie się przeważnie dążenie wielu niezależnych przedsiębiorców na wspólnym rynku do osiągnięcia założonego przez nich celu gospodarczego. Podejmowane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą działania konkurencyjne mają na celu wywieranie określonych pozytywnych dla promującego się przedsiębiorcy skutków polegających na powiększeniu lub co najmniej utrzymaniu dotychczasowej pozycji na rynku.

Ważnym instrumentem przyciągania potencjalnych nabywców do oferty rynkowej określonego przedsiębiorcy jest reklama gospodarcza. W poniższym przeglądzie opisane zostały kwestie problematyczne, związane z jej szczególną formą - reklamą porównawczą - które musiał rozstrzygać Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX