Fogel Anna, Regulacje prawne w zakresie ochrony krajobrazu przed reklamami wizualnymi – wzmocnienie czy dezintegracja systemu?

Artykuły
Opublikowano: ST 2019/7-8/46-55
Autor:
Rodzaj: artykuł

Regulacje prawne w zakresie ochrony krajobrazu przed reklamami wizualnymi – wzmocnienie czy dezintegracja systemu?

Przedmiotem artykułu jest próba oceny regulacji prawnych dotyczących reklam wizualnych w krajobrazie. Materia ta jest bowiem regulowana przez wiele ustaw, które nie zawsze pozostają ze sobą spójne. Stosowanie rozproszonych przepisów prowadzi do trudności w ich interpretacji i, w konsekwencji, zamiast tworzyć wewnętrznie całościowy system norm prawnych, prowadzi – w ocenie autorki – do jego osłabienia. Potwierdzeniem takiej tezy jest dalece niezadowalające wdrażanie regulacji prawnych dedykowanych ochronie przed niekorzystnym wpływem reklamy wizualnej na krajobraz przez samorządy lokalne.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX