Fogel Anna, Regulacje prawne w zakresie ochrony krajobrazu przed reklamami wizualnymi – wzmocnienie czy dezintegracja systemu?
Artykuły
Opublikowano: ST 2019/7-8/46-55
Rodzaj: artykuł
Regulacje prawne w zakresie ochrony krajobrazu przed reklamami wizualnymi – wzmocnienie czy dezintegracja systemu?
Przedmiotem artykułu jest próba oceny regulacji prawnych dotyczących reklam wizualnych w krajobrazie. Materia ta jest bowiem regulowana przez wiele ustaw, które nie zawsze pozostają ze sobą spójne. Stosowanie rozproszonych przepisów prowadzi do trudności w ich interpretacji i, w konsekwencji, zamiast tworzyć wewnętrznie całościowy system norm prawnych, prowadzi – w ocenie autorki – do jego osłabienia. Potwierdzeniem takiej tezy jest dalece niezadowalające wdrażanie regulacji prawnych dedykowanych ochronie przed niekorzystnym wpływem reklamy wizualnej na krajobraz przez samorządy lokalne.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX