Gawroński Henryk, Rec.: W. Jarczewski, Pozyskiwanie inwestorów do gmin, Warszawa 2007

Artykuły
Opublikowano: ST 2008/1-2/174-177
Autor:
Rodzaj: recenzja

Rec.: W. Jarczewski, Pozyskiwanie inwestorów do gmin, Warszawa 2007

Wojciech Jarczewski

”Pozyskiwanie inwestorów do gmin”

ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2007, ss. 176

Tytuł "Pozyskiwanie inwestorów do gmin" może sugerować, że Autor zajął się jedynie analizą potencjalnych i realizowanych działań władz lokalnych oraz wskazaniem zależności pomiędzy tymi działaniami a napływem nowych inwestorów do gmin. Treść pracy obejmuje jednak szerszy kontekst. Już we wprowadzeniu, będącym pierwszym rozdziałem pracy, poza celami pracy, Autor wskazuje na zysk polityczny, lokalne uzależnienie i związki emocjonalne jako czynniki motywujące zaangażowanie lokalnych polityków w pozyskiwanie inwestycji. Tytułowy problem książki został w logiczny sposób zidentyfikowany w koncepcji marketingu terytorialnego, z podkreśleniem trudności i luk metodologicznych w obszarze wykorzystania narzędzi marketingowych w działaniach proinwestycyjnych władz gmin. Ponadto, we wprowadzeniu Autor stawia wiele pytań, m.in.: kto rządzi w mieście, w jakim zakresie władze mają wpływ na...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX