Śledzińska-Simon Anna, Rec.: M. Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Warszawa 2009
Rec.: M. Bernatt, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Warszawa 2009
MACIEJ BERNATT: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy. Warszawa 2009, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, s. 192
Książka została wydana w ramach indywidualnego projektu badawczego Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Zarządzania UW pod kierownictwem prof. T. Skocznego. Jest ona efektem wnikliwej analizy mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie i w Polsce. Celem pracy jest wskazanie normatywnych źródeł obowiązku dbania o rozwój ekonomiczny i społeczny środowiska przez podmioty gospodarcze. Ujęcie tego problemu z perspektywy prawa międzynarodowego i konstytucyjnego stanowi prawdziwą nowość w polskiej doktrynie, choć publikacja koncentruje się wokół tematów znanych - jak kwestia bezpośredniego stosowania Konstytucji czy umów międzynarodowych.
Pytanie o „twarde" podstawy prawne społecznej odpowiedzialności biznesu napotyka podstawową trudność w przypadku praktyk, które z natury rzeczy mają charakter dobrowolny oraz...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX