Żelechowski Łukasz, Rec.: K. Jasińska, Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej, Warszawa 2010
Rec.: K. Jasińska, Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej, Warszawa 2010
KATARZYNA JASIŃSKA: Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej. Warszawa 2010, Wolters Kluwer Polska, s. 363
Trudno współcześnie kwestionować znaczenie opakowania produktu jako środka stymulującego zbyt towarów. Rola opakowań produktów dawno już wykroczyła poza pierwotne funkcje użytkowe. Atrakcyjne opakowanie bez wątpienia stanowi istotny instrument walki konkurencyjnej przedsiębiorców, który ma niejednokrotnie duże znaczenie dla rynkowego sukcesu produktu. Jak wskazano we wprowadzeniu do recenzowanej monografii, opakowania produktów określić dziś można mianem „niemych sprzedawców”, zdolnych zwrócić uwagę nabywców na produkt i wpłynąć na decyzję o jego zakupie.
Wzrastającej roli opakowań produktów towarzyszy jednak niekorzystne zjawisko związane z naśladownictwem, zwłaszcza opakowań tych produktów, które odniosły sukces rynkowy. Sytuacja taka stwarza zagrożenie dla interesów przedsiębiorców podejmujących wysiłek innowacyjny i marketingowy w celu...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX