Gruszczyński Łukasz, Rec.: J. van de Gronden (red.), EU and WTO Law on Services: Limits to the Realization of General Interest Policies within the Services Markets Wolters Kluwer, Alphen ann den Rijn 2009

Artykuły
Opublikowano: EPS 2010/6/61
Autor:
Rodzaj: recenzja

Rec.: J. van de Gronden (red.), EU and WTO Law on Services: Limits to the Realization of General Interest Policies within the Services Markets Wolters Kluwer, Alphen ann den Rijn 2009

Johan van de Gronden (red.) EU and WTO Law on Services: Limits to the Realization of General Interest Policies within the Services Markets Wolters Kluwer, Alphen ann den Rijn 2009, s. 279

Sektor usług jest najważniejszym elementem gospodarki we wszystkich krajach rozwiniętych. W państwach członkowskich Unii Europejskiej tworzy on ok. 70% produktu krajowego brutto. Zaskakujący jest przy tym fakt, że usługi generują jedynie 20% całego handlu unijnego, zaś na poziomie międzynarodowym ich udział jest jeszcze mniejszy. Liczby te dobrze obrazują obecny stopień liberalizacji tego rynku, który w porównaniu z sektorem towarowym wydaje się być cały czas na dość niskim poziomie. Jednocześnie można jednak zaobserwować liczne inicjatywy zmierzające do zwiększenia udziału usług w międzynarodowej i unijnej wymianie handlowej. Na poziomie europejskim wyrazem tych wysiłków było przyjęcie dyrektywy2006/123/WE, dotyczącej świadczenia usług na rynku wewnętrznym (dalej jako dyrektywa usługowa). Podobne...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX