Kunkiel-Kryńska Aleksandra, Rec.: G. Howells, R. Schulze, Modernising and Harmonising Consumer Contract Law, Monachium 2009
Rec.: G. Howells, R. Schulze, Modernising and Harmonising Consumer Contract Law, Monachium 2009
Geraint Howells, Reiner Schulze (red.) Modernising and Harmonising Consumer Contract Law Sellier, Monachium 2009, s. 322
Miniona, pierwsza dekada XXI w. cechuje się wyraźnym przyśpieszeniem prac mających na celu zwiększenie stopnia harmonizacji prawa państw członkowskich UE zarówno w zakresie dotyczącym ochrony konsumentów, jak i rynku wewnętrznego. Obie polityki unijne doznają obecnie głębokich zmian. Podejmowane działania mogą być widziane dwuaspektowo. Z jednej strony, jako upraszczanie - przy jednoczesnym modernizowaniu i uaktualnianiu - dotychczasowych zasad i reguł unijnego prawa konsumenckiego. Tytułem przykładu należy tu nawiązać do przyjmowania tzw. dyrektyw horyzontalnych. Z drugiej strony, jako urzeczywistnianie w nowych aktach prawnych metody harmonizacji zupełnej (całkowitej, maksymalnej), która poprzez "narzucanie" jednolitych wzorców unijnych ma sprzyjać celom integracyjnym i gospodarczym Unii Europejskiej. Komisja Europejska deklaruje, że podejście oparte na harmonizacji...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX