Płusa Aneta, Realna pomoc dla pracowników

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/7/40-41
Autor:
Rodzaj: artykuł

Realna pomoc dla pracowników

Po pierwszym okresie pandemii poturbowany zwolnieniami i obniżkami wynagrodzeń zespół będzie oczekiwał od pracodawców prawdziwego wsparcia. Szacuje się, że produktywność, zaangażowanie i morale pracowników spadną nawet o 70 proc. w porównaniu z okresem sprzed epidemii COVID-19. Niezależnie od tego, że wielu z nich jeszcze w lutym tego roku deklarowało zadowolenie ze swojej pracy.

Badanie Kincentric potwierdza, że organizacje stwarzające najlepsze środowisko pracy osiągają o 71 proc. wyższy wzrost przychodów . A zatem wywołany pandemią kryzys gospodarczy przetrwają tylko te firmy, które zaangażują się w pomoc pracownikom i szybko dostosują do nowych czasów.

Lista standardowych dziś benefitów w firmach wymaga szybkiej weryfikacji. Kluczowe dla niej powinny być odpowiedzi na pytania, co benefit daje pracownikowi – czy poprawia zdrowotność, ułatwia godzenie pracy z życiem prywatnym – oraz co zyskuje pracodawca: czy ma zadowolonych, lojalnych, zaangażowanych pracowników. Zwykle benefity...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX