Witosz Aleksander Jerzy, Przesłanki ogłoszenia upadłości konsumenckiej
Artykuły
Opublikowano: PPH 2015/2/24-32
Rodzaj: artykuł
Przesłanki ogłoszenia upadłości konsumenckiej
Zamierzonym celem nowej regulacji upadłości konsumenckiej jest zniesienie barier w jej dostępności. Nowe unormowanie ma uczynić z upadłości konsumenckiej konstrukcję szeroko wykorzystywaną w praktyce. Jednocześnie jednak powinny zostać zachowane słuszne prawa wierzycieli. Sprawia to, że zagadnienie przesłanek ogłoszenia upadłości konsumenckiej i ich interpretacji będzie miało kluczowe znaczenie nie tylko dla dostępności procedury oddłużeniowej, lecz także dla całości obrotu konsumenckiego w nadchodzących latach. Rolą niniejszego opracowania jest analiza tych przesłanek, próba ich odczytania oraz identyfikacja potencjalnych problemów praktycznych związanych z ich stosowaniem.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX