Szromnik Andrzej, Przedsiębiorstwo a region - relacje i współzależności rynkowe

Artykuły
Opublikowano: ST 2008/7-8/101-112
Autor:
Rodzaj: artykuł

Przedsiębiorstwo a region - relacje i współzależności rynkowe

Każde przedsiębiorstwo ma swoje wymiary i parametry przestrzenne, które charakteryzują jego terytorialny przedmiot oraz zakres działalności. Ważną cechą przedsiębiorstwa jest jego odniesienie do regionu - do oficjalnej jednostki przestrzenno-administracyjnej, w której jest zlokalizowane, a która pozwala określić relacje oraz konkretne powiązania rynkowe o charakterze społeczno-gospodarczym z miejscowymi podmiotami. Główną kwestią właściwego, zrównoważonego układu stosunków między przedsiębiorstwem a regionem jest określenie bilansu korzyści marketingowych obu stron ze szczególnym uwzględnieniem wkładu poszczególnych firm do programu marketingowego regionu. Nie ulega bowiem wątpliwości, że regionalnie zorientowana strategia marketingowa przedsiębiorstw może być ważnym dopełnieniem własnych działań promocyjnych regionów, ale także każde przedsiębiorstwo korzysta z walorów regionu - z jego wizerunku marketingowego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX