Strzelec Dariusz, Promocja i reklama - wątpliwości terminologiczne - konieczność zrewidowania znaczenia pojęć

Artykuły
Opublikowano: PP 2008/5/18-24
Autor:
Rodzaj: artykuł

Promocja i reklama - wątpliwości terminologiczne - konieczność zrewidowania znaczenia pojęć

Rywalizując o klientów, przedsiębiorcy podejmują szereg działań związanych z badaniem rynku, wytworzeniem dobra, na które istnieje zapotrzebowanie, oraz związanych z promocją. Każde tych działań niesie ze sobą wydatki, nierzadko dość znaczne, co z kolei rodzi pytanie o możliwości zakwalifikowania ich do kosztów uzyskania przychodu. Analiza często wyrażanych stanowisk w tej sprawie prowadzi do wniosku, że poglądy formułowane na tym tle przez organy podatkowe abstrahują od rzeczywistości gospodarczej. Jest to szczególnie widoczne w odniesieniu do wątpliwości, jakie powstają na gruncie obowiązujących od dnia 1 stycznia 2007 roku przepisów dotyczących reprezentacji i reklamy.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX