Korzeniowska-Polak Agnieszka, Problematyka doręczeń w przypadku wielości stron postępowania administracyjnego
Problematyka doręczeń w przypadku wielości stron postępowania administracyjnego
I.
Ustawodawca w art. 39 kodeksu postępowania administracyjnego ustanowił ogólną regułę, zgodnie z którą organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez inne upoważnione osoby lub organy. Cytowany przepis został sformułowany w końcu lat 50., a obowiązuje niezmiennie od 1 I 1961 r. Zarówno w chwili wejścia w życie tego przepisu, jak i przez następne lata obowiązywania k.p.a., odpłatność za usługi pocztowe była symboliczna i zagadnienie kosztów doręczeń nie stanowiło znaczącego dla organów administracji publicznej problemu. Współcześnie jednak trudno nie dostrzec, jak wielkim obciążeniem dla jednostek budżetowych jest konieczność doręczania pism stronom postępowania. Często, np. w sprawach z zakresu pomocy społecznej, koszty doręczeń przewyższają kwoty przeznaczone na rzeczywistą pomoc. Z tej przyczyny niektóre organy jako zasadę przyjmują doręczanie decyzji przyznającej uprawnienie stronie jedynie w lokalu organu...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX