Janicki Tomasz, Kociak Natalia, Prezenty dla kontrahentów - skutki podatkowe w VAT

Artykuły
Opublikowano: PP 2018/2/17-18
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Prezenty dla kontrahentów - skutki podatkowe w VAT

Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym przedsiębiorcy decydują się na wręczenie swoim kontrahentom różnego rodzaju upominków. Coraz częściej takie postępowanie staje się stałą praktyką przedsiębiorców. Przekazywanie drobnych prezentów czy „gratisów”, określanych jako próbki, niewątpliwie służy budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i pogłębianiu dobrych kontaktów z innymi kontrahentami. Wszelkiego rodzaju działania promocyjne podejmowane przez przedsiębiorców przyczyniają się bowiem pośrednio do wsparcia sprzedaży produktów i usług znajdujących się w ofercie firmy, a w efekcie czynią ją bardziej atrakcyjną.

Jak każda aktywność w sferze majątkowej, także i taka może wywoływać określone skutki na gruncie przepisów prawa podatkowego. Decydując się na przekazanie swoim partnerom biznesowym prezentów czy upominków mających charakter próbek wytwarzanych przez nich towarów, przedsiębiorcy zastanawiają się, jakie skutki podatkowe na gruncie podatku od towarów i usług może wywołać taki...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX