Szewc Waldemar, Prawda siódma – zarządzanie kancelarią to zarządzanie wiedzą

Artykuły
Opublikowano: PP 2009/8/5-8
Autor:
Rodzaj: artykuł

Prawda siódma – zarządzanie kancelarią to zarządzanie wiedzą

To oczywiste, że tytuł artykułu jest pewnego rodzaju prowokacją. Sposób, w jaki zarządza się kancelarią, zależy od jej właściciela i niekoniecznie wiedza jako zasób niematerialny musi być w centrum jego uwagi. Niezależnie od preferencji warto jednak zapoznać się z innymi koncepcjami. Mam nadzieję, że przedstawione tu przemyślenia mogą być przydatne i inspirujące.

Mapa wiedzy w kancelarii doradztwa podatkowego

Realizacja usług kompleksowych i złożonych wymaga zastosowania szerokiego spektrum wiedzy z zakresu prawa podatkowego, innych gałęzi prawa, rachunkowości, finansów, ekonomii i marketingu z użyciem odpowiednich narzędzi informatycznych. Konieczny jest zatem odpowiedni proces rozwoju personelu, ukierunkowany z jednej strony na nabywanie przez poszczególnych pracowników umiejętności z różnych obszarów wiedzy, a z drugiej - wyłonienie liderów specjalizujących się w ściśle określonych dziedzinach. Często trzeba również podjąć współpracę z zewnętrznymi ekspertami na zasadach outsourcingu.

Przykładowo, sporządzając dokumentację...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX