Stefanicki Robert, Praktyki handlowe "nieuczciwe w każdych okolicznościach" w prawie europejskim

Artykuły
Opublikowano: PiP 2007/11/45-57
Autor:
Rodzaj: artykuł

Praktyki handlowe "nieuczciwe w każdych okolicznościach" w prawie europejskim

1.Wprowadzenie.

Nowa ramowa dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2005/29 dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym zasługuje na szczególną uwagę. Reguluje bowiem szeroki obszar stosunków między przedsiębiorcą a konsumentem. W porównaniu z minimalnymi standardami wyznaczonymi z reguły dotychczasowym ustawodawstwem konsumenckim, niniejsza dyrektywa wyznacza zupełny poziom harmonizacji . Przejście we wspólnotowej polityce legislacyjnej od minimalnej do pełnej harmonizacji może stać się punktem zwrotnym w europejskim prawie kontraktów. Jej realizacja ma przyczynić się do właściwego funkcjonowania rynku wewnętrznego i osiągnięcia wysokiego wspólnego poziomu ochrony konsumentów przez zbliżenie przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich - przepisów odnoszących się do nieuczciwych praktyk handlowych szkodzących interesom gospodarczym konsumentów. Wykonaniu powyższych założeń służyć ma ujęty w...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX