Szromnik Andrzej, Pozycjonowanie jako podstawa strategii marketingowej miast i regionów

Artykuły
Opublikowano: ST 2011/7-8/72-99
Autor:
Rodzaj: artykuł

Pozycjonowanie jako podstawa strategii marketingowej miast i regionów

W artykule Autor podkreśla wagę pozycjonowania, czyli kształtowania przez jednostkę przestrzenno-administracyjną takiego obrazu własnego, który będzie jednocześnie atrakcyjny i unikatowy dla danej grupy klientów i który będzie gwarantował jednostce silną pozycję konkurencyjną na danym rynku. Autor wskazuje na podstawowe strategie i cele pozycjonowania, podkreślając przy tym znaczenie pozycjonowania w procesie kształtowania strategii marketingowej miast i regionów. Przedstawia ponadto kryteria, które mogą zostać zastosowane do pozycjonowania miast i regionów, wraz ze szczegółowymi propozycjami odpowiednich procedur analitycznych. Autor wyróżnia pięć etapów wdrażania koncepcji pozycjonowania w przedsiębiorstwach i jednostkach samorządu terytorialnego. Opracowanie zawiera także informacje na temat przebiegu procesu pozycjonowania jednostek przestrzenno – administracyjnych w tym zarówno warunków formułowania i realizacji, jak i determinant skuteczności strategii pozycjonowania.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX