Ambroziewicz Maciej i in., Poradnik prawny

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/5/115-117
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Poradnik prawny

Klauzule informacyjne wydawane pracownikom należy przechowywać w części B ich akt osobowych

PYTANIE

Gdzie powinny być przechowywane klauzule informacyjne wydawane pracownikom – w aktach osobowych czy w osobnych teczkach?

ODPOWIEDŹ

Jeżeli klauzule informacyjne – zawierające treść art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L z 2016 r. 119, s. 1) – dalej RODO – zostały przekazane pracownikom po 1.01.2019 r. (bo stosunek pracy został nawiązany po 1.01.2019 r.), wówczas w świetle § 20 ust. 2rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 10.12.2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. poz. 2369) – dalej rozporządzenie s.d.p. – należy je przechowywać w części B ich akt osobowych. Wynika to z § 3 pkt 2 lit. a rozporządzenia s.d.p., który stanowi, iż w tejże części akt gromadzi się m.in....

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX