Grotkowska Katarzyna, Polityczne uwikłanie reklamy napojów alkoholowych

Artykuły
Opublikowano: PPP 2017/7-8/67-73
Autor:
Rodzaj: artykuł

Polityczne uwikłanie reklamy napojów alkoholowych

1.Wstęp

Reklama jako przekaz perswazyjny wzbudza dość skrajne emocje. Jak podaje Andrew Ehrenberg: „Reklama to bardzo osobliwe zjawisko. Jej najżarliwsi zwolennicy utrzymują, że ma ona niezwykłą moc, a jej skrajni przeciwnicy całkowicie w to wierzą . Reklama niektórych towarów czy usług podlega szczególnym ograniczeniom. W prawie polskim ograniczenia dotyczą reklamy napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych oraz gier hazardowych. Ograniczenia te można podzielić na trzy kategorie:

1)

zakaz reklamowania poza wyznaczonymi miejscami (napoje alkoholowe, gry cylindryczne, gry w karty, gry w kości, zakłady wzajemne, gry na automatach ),

2)

ograniczenia dotyczące sposobu reklamowania wybranej kategorii produktów (piwo , gry hazardowe – dopuszczalna jest wyłącznie reklama gier liczbowych ),

3)

zakaz reklamowania połączony z nakazem oznakowania produktów (wyroby tytoniowe ).

Jedną z cech łączących towary lub usługi, których reklama doznaje ograniczeń, jest to, że ich używanie (wyroby tytoniowe) lub...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX