Bohaczewski Michał, Pojęcie znaku towarowego powszechnie znanego oraz renomowanego na tle code de la propriété intellectuelle oraz ustawy - Prawo własności przemysłowej

Artykuły
Opublikowano: PPH 2012/11/33-42
Autor:
Rodzaj: artykuł

Pojęcie znaku towarowego powszechnie znanego oraz renomowanego na tle code de la propriété intellectuelle oraz ustawy - Prawo własności przemysłowej

Znak towarowy powszechnie znany i renomowany to dwie odrębne kategorie normatywne oznaczeń wyróżnionych zarówno na szczeblu prawa międzynarodowego, jak i przez wiele ustawodawstw krajowych ze względu na dostrzeżenie potrzeby zapewnienia pewnym znakom towarowym funkcjonującym na rynku szerszej ochrony niż ta tradycyjnie oparta na zasadach rejestracji, specjalizacji i terytorialności. Konieczność podjęcia próby ich zdefiniowania wynika z braku legalnych definicji. Z uwagi na odmienne pochodzenie oraz funkcje, przy zbliżonym uregulowaniu prawnym, analizy wymaga także ich wzajemna relacja. Warto skonfrontować dorobek polskiej nauki z osiągnięciami najnowszej doktryny francuskiej, wśród której dyskusja na temat treści oraz stosunku do siebie obu pojęć trwa od dawna, mając przy tym na względzie prawo Unii Europejskiej.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX