Strojkowski Marek, Poczuj moc crowdsourcingu w rekrutacji

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/8/92-93
Autor:
Rodzaj: artykuł

Poczuj moc crowdsourcingu w rekrutacji

Crowdsourcing to słowo, które odmienia się dzisiaj przez wszystkie przypadki. Na tym właśnie fenomenie budują swoją potęgę takie platformy jak Uber czy Airbnb. Siłę internetowego tłumu wykorzystuje się dziś jednak w wielu innych obszarach, także w branży rekrutacji.

Fenomen korzystania z mądrości tłumu występował w społeczeństwie od stuleci. W historii odnotowano wiele przykładów rozwiązywania problemów poprzez angażowanie szerokiego grona ludzi. Przykładem może być praca nad słownikiem „Oxford English Dictionary”: Brytyjczycy wysłali wówczas ponad 6 mln listów z propozycjami haseł. Nie jest to więc zjawisko nowe, jakkolwiek w powiązaniu z Internetem i nowymi technologiami zaczyna obejmować nowe obszary. Samego hasła po raz pierwszy użyto w 2006 r., a dziś, czyli 13 lat później, opiera się na nim wiele pomysłów na biznes czy działań organizacji i firm w sieci. W języku polskim brakuje dokładnego odpowiednika tego terminu, dlatego pozostaje używanie angielskiego wyrażenia.

Specjaliści...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX