Sidor-Rządkowska Małgorzata, Personal branding

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/12/42
Autor:
Rodzaj: artykuł

Personal branding

Rok 2015 zbliża się do końca; nadchodzi czas różnego rodzaju podsumowań i analiz. Co było głównym trendem HR-u czy też – mówiąc szerzej – rynku pracy w mijającym roku? Zwykle miewam duże trudności w odpowiedzi na tego typu pytania; równoważnych wątków i tematów bywa bardzo wiele.

Tym razem jest inaczej – mam zdecydowanego faworyta. To personal branding – budowanie marki osobistej, młodszy brat (siostra?) employer brandingu. Zauważmy na marginesie, że to ostatnie zagadnienie uzyskało już w Polsce stałe miejsce, doczekało się wielu opracowań i analiz, przykładów dobrych praktyk, a nawet podręczników instruujących krok po kroku, jakie działania należy podjąć, aby stać się pracodawcą pierwszego wyboru.

Inaczej jest z personal brandingiem – zainteresowanie tematem budowania marki osobistej pojawiło się w naszym kraju stosunkowo niedawno, lecz jego skala rośnie w tempie wręcz niezwykłym. Samo pojęcie nie jest nowe – niektórzy datują jego początki na lata 40. ubiegłego wieku. Za twórcę...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX